Når skaden sker

Når en skade sker og det er meldt til forsikringsselskabet, så starter der en hel proces. Nogle skader er store og meget omfattende, andre er måske meget små og nærmest klaret med det samme. Det er vigtigt at du føler dig godt behandlet samt, at du er klar over hvad der skal ske uanset skadens omfang.

Derfor vil vi gerne hjælpe dig professionelt igennem processen.

Du kan forvente at:

  • Der kan komme mange forskellige håndværkere i dit hjem. I den sammenhæng må du også være forberedt på, at der kan være dage imellem de forskellige håndværkeres arbejde, hvor der ikke sker noget. Vi bestræber os dog på, at være så hurtige som muligt og har stor forståelse for din situation. Håndværkerne møder mange udfordringer, og tingene kan nogle gange udvikle sig og derfor være svære at vurdere med hensyn til tid.
  • Du måske også vil opleve perioder, hvor der skal være affugtning i kortere eller længere tid.
    I denne periode kan det godt føles som om, at der intet sker, dette er dog en meget vigtig del af processen for, at forhindre en ny/anden type skade.
  • Skader kan tage meget lang tid, hvis de er omfattende. Måske skal du have en toiletvogn opstillet, en pavillon, eller måske skal du genhuses. Vi ved, at skaden kan være til stor gene for dig. Så det er vigtigt for os, at du føler dig godt informeret undervejs. Er du i tvivl om noget, så kontakt os endelig.

Du har et valg

Når skaden er besigtiget bliver du oplyst om, hvorvidt det er en dækket skade eller ej. Nogle forsikringer betaler ikke for øvrige forundersøgelser (Sporing/tv inspektion, m.m.) hvis skaden IKKE er dækket. Spørg din håndværkstaksator, hvis du er i tvivl. Er din skade dækket, har du mulighed for at vælge hvem der skal udbedre din skade.

Egne håndværkere

Vælger du at gøre brug af egne håndværkere, er det dig selv der koordinere disse. I de fleste tilfælde må man ikke begynde at reparere skaden, før der er indsendt tilbud fra håndværkerne. Disse tilbud skal dine egne håndværkere selv sende ind til forsikringen, som så skal godkende tilbuddet, før udbedringen af skaden kan påbegyndes. Efter endt arbejde, skal hver eneste faktura indsendes til håndværkstaksatoren/forsikringen alt efter hvilket forsikringsselskab du har.

Pilegaard-Henriksen A/S

Vælger du at lade Pilegaard-Henriksen A/S udbedre din skade, sørger vi for alt. Vi koordinerer samtlige håndværkere, indsamler tilbud, sender fakturaer videre og hjælper dig trygt gennem hele processen. Vi samarbejder med et fast og professionelt team af dygtige håndværkere, som er vant til at arbejde med skadesarbejde og de udfordringer der er omkring dette.

Er du i tvivl om noget, rådgiver vi dig gerne.
Vi ser frem til et godt samarbejde.

Håndværkstaksator, Christian Elkjær
Telefon 7586 5956
Mail: skade@pilegaard-henriksen.dk